2015. március 4., szerda

M.A.C Lipsticks - Starter Collection



Bár a legtöbb beauty-v/blogger 20-30 darabos rúzskollekcióval rendelkezik, én mindössze négy darabot birtoklok, és azokat is nagyon gondos kutatómunka után vettem meg. 

Mindig is azt hittem, hogy külföldön azért vesznek MAC rúzsokat (és egyéb kozmetikumokat), mert egész egyszerűen van rá pénzük. Ha keresel 1000-1500 €-t, persze, hogy nem érdekel, hogy 20 €-ért veszel meg egy rúzst. 
Aztán 2014-ben megkaptam életem első rúzsocskáját a születésnapomra egy barátnőmtől és akkor jöttem rá, hogy az emberek azért fizetnek ki ennyit egy darab rúzsért, mert eszméletlen jó a minősége.






(Balról jobbra a kép szerint)

Russian Red - (Matte)
- swatch a poszt alján - 

Nem tudom, ki hogy van vele, de én irtózom a piros tömegrúzsoktól. Miért? Mert a legtöbb egy narancsos, vagy éppen rózsaszínes altónussal rendelkezik, amitől a hideg ráz. Eleve nem színem a piros. De a vörös! Az a gyönyörű mélyvörös, aminek olyan a színe, mintha kibuggyanna a véred...
Na igen, amikor ezt a Drágát vettem, valójában nem egy MAC rúzsra vágytam, csakhogy mindenhol az előbb említett 'frászokra' leltem, így a gyönyörtől elvarázsolva vettem meg a Russian Red-et.
Mint ahogy a neve is kiválóan mutatja, ez egy jellegzetes, összetéveszthetetlen vörös árnyalat. Én 'Hollywood'-vörösnek nevezem, mert az fix, hogy ha a vörös szőnyegen lenne jelenésem, ez a rúzs virítana az ajkaimon.
A népszerűsége nem akkora, mint a Ruby Woo nevet viselő enyhébb párjának, de szerintem közel sem olyan gyönyörű. Bár tény, hogy mivel egy sötétebb árnyalatról beszélünk, sokan félnek az 'öregítő' hatásától, ami szerintem csak a szőkéknél fordulhat elő.
Kép: Pinterest - forrás nincs megjelölve

Többen nevezik a Lady Danger-t, vagy az előbb említett Ruby Woo-t a jellegzetes 'Monroe-vörösnek', de sajnos azt kell mondjam, hogy a Russian Red egy kicsit dögösebb számomra és előbb jut róla eszembe Monroe, mint bármilyen másik vörös-piros rúzsról. Lehet, hogy az elmagyarázott okfejtéseim miatt.
Sokan szidják, hogy mivel a matt kiadáshoz tartozik, nagyon szárítja az ajkakat. Elismerem, ez tény, de egy ajakbalzsammal könnyen segíthetünk a helyzeten - viszont mivel matt, egész nap úgy marad az ajkainkon, ahogy reggel felkentük. Én simán végigcsinálok egy fullos napot evéssel-ivással anélkül, hogy egyszer is újrakenném a rúzsom.
Kitűnően illik bármilyen öltözködési stílushoz, szerintem bárki viselheti korosztálytól függetlenül (11-14 évesek kíméljenek!) és hogy ha lusta-napod van, egy szempillaspirállal is tökéletesen mutat.

Kép: Saját instám


Rebel - (Satin)
- swatch a poszt alján -

Életem első MAC rúzsa, amit születésnapomra kaptam egy kedves barátomtól, akinek szerintem fogalma sem volt róla, hogy ez a legnépszerűbb árnyalat a vásárlók között.
Elárulom, miért.
Először is, a Rebel mindenki száján máshogy máshogy mutat. Tényleg, más-más árnyalata van bőrtípustól és hajszíntől függően. Valakin lilás, valakin egyértelműen rózsaszínes, valakinek túl sötét, valakinek pedig világos. Ez a játékossága eleve felkelti mindenki kíváncsiságát - ám én sosem voltam az a típus, aki a szájára kenne a store-nál bármit is, tekintve mindenféle bacilus létezését. És ha a karomra kenem a swatch-ot, ha tetszik is a szín, nem biztos, hogy meg tudom állapítani, jól állna-e a szín.
Amúgy biztos vagyok benne, hogy akitől kaptam, nagyon gondosan választotta ki ezt a darabot, ugyanis a Rebel egy az egyben az én színem. Az angol erre az árnyalatra azt a kifejezést használná, hogy 'berry-colour', ami egy bogyós-gyümölcsös szín lenne és egyetértek, nekem egyértelműen a feketeszeder jut róla eszembe. 

Tény, hogy ha valaki swatch nélkül veszi meg, becsapós lehet ez az egy darab, mert a tégelyben sokkal sötétebb, intenzívebb lila árnyalat van, mint felkenve, amikor láthatunk egy pink/mályva altónust. Én szeretem, de sokan szidják miatta a terméket - s  mégis ez a legközkedveltebb árnyalata a márkának a Diva és a Heroine mellett.
Mivel 'Satin' kiadás, elméletileg kevésbé szárítja az ajkakat, mint a matt kiadások bármelyike, így népszerűbb, de azt kell mondjam, a Rebel jobban kiszárítja a számat, mint bármelyik másik rúzsom. Nem is értem, hogyan, még az eladónak is elmeséltem és az is csak pislogott rám. Szóval ez úgy hiszem, ember függő, de nekem ő kis Ördög.
A tartósságáról annyit szeretnék csak mesélni, hogy ha simán egy zsebkendővel akarod letörölni, garantálom, hogy nem fog sikerülni - mindenképpen nedves törlőkendővel ess neki a szádnak és persze maradéktalanul szedd le éjszakára a rúzst. Hidd el, kemény meló lesz!



Flat Out Fabulous - (Retro Matte)
- swatch a poszt alján - 

Épp a minap vettem meg a drágaságot, és ez volt az első rúzs, hogy nem néztem végig közel 100 'my Mac Lipstick Collection' -viedót a neten. Csak bementem, körbenéztem és elragadtam.
Jó, jó, persze volt egy konkrét elképzelésem. Mindenképp szerettem volna egy rózsaszín árnyalatú rúzst, hiszen itt a tavasz és nagyon ki akarok már lépni ebből a hideg-tél szezonból, így mindenképp szerettem volna beújítani egy vidám színt.
Na igen, de köztudott, hogy én meg a rózsaszín... hát, nem igazán passzolunk össze. Igen, igen, tetszenek a pink árnyalatok, de például a Barbie-pinktől a hideg futkos a hátamon és ha még a számon is kéne viselnem, azt hiszem kifutnék a világból.
Így találtam ki magamnak a 'hot pink' árnyalatokat - rózsaszínek, de sötétek, és csak a merészebbek viselik. Nem szeretem a halvány, 'épphogy látszik valami az ajkamon' rúzsokat, mert azért nem adok ki 20€-t, hogy úgy csillogjon a szám, mintha egy 200 ft-os ajakbalzsammal lekentem volna.
Szerintem minden fanatikus, vagy rajongó ismeri a MAC jellegzetes pink/rózsaszín árnyalatait, mint a Candy YumYum-ot, vagy a Pink Nouveau-t, de mégis a Flat Out Fabulous-t most a Girl About Town-nal fogom összehasonlítani.

Kép: makeupbymaryland.com

Mindkét árnyalat eszméletlenül intenzív és vad. Szőkék egyértelműen hódíthatnak vele, míg a sötét hajúaknak és bőrűeknek inkább vagányul áll. A két szín elsőre megegyezik, sőt másodszorra is, én is mind a kettőt megnéztem a karomon is, mégis, az egyik egy matt, míg a másik egy 'amplified' kiadás. És itt az óriási különbség.
A képen is jól látszik, hogy az GAT egy csillogó, ragyogó árnyalat, míg a FOF egy teljesen matt, fénytelen szín. És nagyon jól tudjuk, hogy egy fényes rúzs, hogyan el tud 'mászni' napközben, ha sokat beszélünk, vagy eszünk, vagy csak iszunk egy szimpla palackból.
Úgyhogy egyértelműen a matt drágaságot hoztam el, amiről kiderült, hogy 'retro matte' kiadás, ami annyit jelent, hogy még jobban megszárad a szádon. Bár az eladónő felhívta a figyelmemet arra, hogy semmiképp se felejtsek el naponta többször ajakápolót használni a rúzs mellett, nekem ezt az árnyalatot a legkényelmesebb viselnem. Tény, szárít. De nem fog cafatokban foszlani a bőr a szádról. Én például nagyon könnyen elfeledkezem róla, hogy viselek bármiféle rúzst, ha ez rajtam van, mivel olyan érzést kelt a számon, mint amikor abszolút semmi sincs rajta - se ajakbalzsam, se rúzs, se szájfény.
Kissé nehézkes felkenni, egy nagyon száraz és 'kemény' rúzsról beszélünk, de esküszöm nektek, ha egyszer felkented, az soha nem jön le, vagy maszatolódik el a nap folyamán, bármit is művelsz a száddal - őőő, höhö. 



Viva Glam II - (Satin)
- swatch a poszt alján - 

Először is tudtátok, hogy a Viva Glam kiadások (6 állandó rúzs, 2 szájfény és néha egy-egy sztárkollekció) árának 100%-a egy a Maccosmetics által létrehozott Aids ellen küzdő alapítványnak jut? Hát nem fantasztikus?! Veszel egy rúzst és még támogatsz is vele embereket - szégyenemre bevalljam, sosem voltam az a nagy adományozó, de hajléktalan embereknek rendszeresen veszek ételt.
Na, de ugye minden lánynak szüksége van egy 'nude' árnyalatú rúzsra. Ha éppen vizsgázol, vagy állásinterjúra mész, vagy a szüleiddel vacsorázol, vagy épp csak olyan erős füstös sminket pingáltál a bulihoz, hogy nem akarsz lotyónak tűnni egy pink rúzzsal....számtalan olyan helyzet adódik, hogy szükségünk van egy semleges színre.
Nekem mániám, hogy az ajkunk színéhez közel álló natúr színt válasszunk. Nem tudom, honnan van ez a késztetésem, ha 'nude' árnyalatok közül válogatok, de ez most sem volt másként.
Nagyon fehér bőröm van és olyan átokkal sújtott a sors, hogy nekem nem rózsás-barackos a természetes árnyalata az ajkaimnak, hanem barna. De most komolyan, láttatok már ilyet? Egyértelműen egy hideg-tónusú barna, amit leginkább a tejeskávéhoz tudok hasonlítani.
Egy eladónő segítségével találtam meg a tökéletes darabot - sajnos a nagy kedvencem, a Velvet Teddy túl sötét volt az ajkaimhoz. A Viva Glam II egy 'satin' kiadás, így nagyon könnyű felkenni, enni-inni vele, de érdekes mód, ezt naponta kétszer is újra kell kennem. Lehet hogy rajtam van, csak én nem látom :D
Neki is megvan a jellegzetes sütemény illata, mint az összes többi rúzsnak, de ennél szeretem a legjobban, mert olyan is í színe, mint egy finom kakaós-kávés sütinek.
Valójában nem vagyok egy nagy natúr-árnyalatos leányzó, de meg vagyok vele elégedve, a csomagolását pedig egyszerűen imádom.




Remélem, tetszett a poszt és nem fejeztek le, amiért nem a 'kedvencekkel' jöttem most nektek. Az az igazság, nehezen állok neki :D
Kérlek, írjátok meg, nektek mi a kedvenc árnyalatotok a Mac rúzsai közül, vagy pedig hogy milyen dupe-okat ismertek, amik beváltak!

~csókpuszimiegymás






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése